Saturday, March 26, 2011

Meet Abu,Ali,Timah,Minah and Joyah....

Hye...its quite unplanned actually.Siang tadi I went to Giant,for a movie.Unfortunately, tade muvi best yang show time tu.Just 1 yg ade pon.Ratu The Movie..errr...bukan tanak sokong cite melayu tapi..pepaham sendiri la..haha..okeh back to the main topic.Round2 then habiskan mase kat pet world.Yup, I love to visit pet store thiiiiiiiiiissssssss much (sambil tangan didepakan).Sangat suke tengok binatang dengan harapan boleh bela banyak2 binatang.Padehal xpernah bela anything pon..eh3..pernahla..ayam..hehe

Nak ade pet jugak..hihi..gedik..Python, paksu dah bela sebelit.Hamster,don't want ah..tikus,busuk.Nanti malam2 aku nak tido die sebok nak main..Peluncur Gula a.k.a Sugar glider,mahal kot.Arnab,nanti nak sembelih kesian,nak dibiarkan mati tua membazir..ish3..dah lame pilih memilih,last2..Welcome Abu,Ali,Timah,Minah and Joyah...welcome to my new roommates..hihi..

Eh3..bukan die ni..silap2..

Haa...baru betol...ni 2nd time aku nak try bela ikan.Taun lepas aku bela guppy xsampai 2 weeks dah xbernyawa.Dah ajal die.What can I do.Nak salahkan aku xbley gak...Kali ni aku bela Tiger Fish plak..Sebenarnye kan..aku nak ikan yg berdiri tu..wuwuwu..tade la plak gamba die nak letak..Tapi kalo nak bela ikan tu need higher aquarium.Tapi kalo bela dalam botol pon boley kan?asal la aku xterfikir tadi.Then I thought nak angkat Kaloi..suci je their colour ..tapi cam mahal la plak..last2 sauk la Tiger Fish ni.

Let me introduce sorang2 sekor2 kat korang..

Abu dengan Ali tu species Green Tiger. Name aku maen letak je.Mane la aku tau yg mane jantan yg mane betina.Kalo ayam ke,kucing ke boleh la kenal.Ni ikan.Bekilas2 ikan diair,sampai kesudah aku tataw jantan betinanye. Hehe...semoga umur mereka panjang..Amin..

From this point and forward, kalo ade sesape yang rase xsanggup tgk boleh stop bace sampe cni je..xperlu teruskan..hihi
......
...
..
.


Rase teringin nak bela Gecko (certain people call tokek)..macam ni ha..

kacaknye mate!!!

macam ni pon boley..


xpon camni..


Be-a-utiful!!
lagi comel..hihi..kat pesta konvo tadi ade sekor..baru lepas besalin kulit..RM400..tapi xhensem..xdapat gecko dapat skink pon boley..skink tu macam yang jumpe kat Dairy Farm kat Singapore hari tu..Tapi ade yang lagi tampan dari tu..

Sori Haidar aku curi gamba kat fb ko..hihi..ish3..nak bela binatang pelik2 je..bela semut je la camni..senang nak dapat senang nak bela..nak ternak terus pon boley..haha..


****sangat excited dengan kehadiran Abu,Ali,Timah,Joyah dan Minah.rase macam nak tido same2 dengan mereka....

2 comments:

farahin khairi said...

hahaha bawak nnt pegi bilik aku. LOL

Adi said...

bwk g bilik ko payah r der..aku tanak ajar diorg banyak jalan..biar diorg dok lam bilik je senyap2..haha