Monday, March 7, 2011

Kelam kabut semua benda nak carut

Bangun pagi sengal2 badan tak hilang lagi..adeih...ni workout banyak sangat la ni sakit2 ni..haha..workout pule kan..Tengah dok mengemas bilik tetibe bunyi henset memanggil2 minta diangkat..

Pemanggil: Weh datang interview...
Aku: Tanak!!
Pemanggil: K*T suruh ni.nak cakap ngan die?
Aku: Tanak!!
Pemanggil: Wakil budak pompuan
Aku: Tanak!!

Hamende la tetibe suh g interview.Alaa interview ICAM..nak jadi lecturer.Kalo aku nak g aku da bagi name la.Tanye2 dak pompuan lain sebab dah suh cari jugak wakil kan.Tanye la orang yg awal2 dulu semangat mcm nak.Tapi respon xmemberangsangkan..Buat tataw je la..Tak lame lepas tu henset bunyi lagi.orang lain plak la...

Pemanggil: Weh ko pegila interview tu
Aku: Tanak!!
Pemanggil: Ala ko pegi je janji ade wakil.Aku kalo boley pegi aku pegi dah..
Aku: Tanak!!
Pemanggil: Tanye dak pompuan lain..
Aku: Okay

Dak pompuan kelas aku ade bape ketol je pown.Sape lagi la aku nak tanye..Buat tataw lagi..Lepas tu henset bunyi lagi...pon orang lain..

Pemanggil: Weh ko tak pegi ke interview.Die nak kene bawak ape?
Aku: Tanak!!Tataw..Ko pegi?
Pemanggil: Aku pegi.Pegila..Xcukup orang ni..
Aku: Tanak!!
Pemanggil: Bagi aku nombor ***** (pemanggil pertama)
Aku: Okay

Masih buat tataw dan meneruskan pekerjaan..Tengok jam dah kol 2 lebih..haha..interview kol 2..Dah tade dah kot orang nak call suh pegi..hehe..tetibe henset bunyi..tengok screen..Dr. K******...Alaaa!!!!!ni rimas ni..rase nak jerit je..

Dr. K: Where are you?
Aku: At the hostel
Dr. K: Come for the interview..
Aku: Alaa Dr.. I don't want to
Dr. K: You have to come.Go and get properly dressed and come for the interview.Bring along your resume and your certs.Understand?
Aku: But dr..I'm not ready.Even my resume not printed yet..
Dr. K: So print it and come.I just want you to experience the interview and..and come with two of your friends.Do you understand?
Aku: But dr...
Dr. K: Do you understand??(ntah bape kali die ulang aku pon tataw la)
Aku: Huh..I understood..(dengan suare lemah)..
Dr. K: Good..The interview is at the meeting room.Well, good luck.
Aku: Okay...

Cesss...ingatkan dah lepas.sape yang nak pegi sangat dulu tu pegi la wei!!!.cari semua orang tanak pegi..camane aku nak bawak 2 orang ni.Dak pompuan kelas aku bukan ramai pon.Adeih..nape la aku yang die call.Call la dak pompuan lain nak tengok sket camane diorang nak tolak.Biar diorang cakap sendiri dengan dr. baru diorang rase sket ape yang aku rase.haish..aku kot yg tak paham ape yg diorang rase.tak sempat nak paham pon dah kelam kabut cam tu.Kene besiap cepat2.Kalo setakat pakai tshirt ngan jeans boley la cepat2 weh.Nak susun sijil lagi..BTW,thanks Zira sebab tolong..

Turun kat kereta tengok ade notis.


Nak cabut sekali melekat..c$%^&*..letak notis kat cermin kete pakai glue ke hape..BIADAP la weh..memang habis sume jenis B keluar dari mulut..Ni kalo interviewer tanye pelik2 ni mau kene sembor gak nih..adeih..sabo je la..dah la sampai macam2 la plak nak kene isi.kene wat essay la..haishh..bile da kene pakse tu semua benda tak kene kan..

Balik bilik lapar gile.ingat nak beli makanan cari wallet plak tak jumpe ntah mane cicir..Habis sume aku geledah.Follow balik route aku nak pegi tadi,cari kat bilik zira..Last2 rupenye kat bawah seat kat kete.Tu pon jumpe lepas 2 3 kali proses..Macam2 hal la...Terus tade mood nak wat pape sebab time jumpe wallet tu orang yg jual makanan tu dah blah..nak tukar baju pon tade mood.nak g training lagi la..gile ape g training pakai baju kurung..

Sudah2 la tu mulut...berhenti la mencarut..capai rubber band and skipping dengan muke ketat dan ye..dengan baju kurung..100 je cukop..sian lak orang bawah nk lompat banyak2 pon..saba je la orang bawah ye..bancuh glucose then makan epal dengan honey..tak kesah la pape pon..aku lapa..

No comments: