Saturday, March 20, 2010

i miss her..=,(

pagi ni aku g prep macam bese.sepatutnye aku study dengan sangat tekun sebab next week SPM dah start.aku tengok classmate aku yang lain semua kusyuk study.tapi aku dari td sampai sekarang dah dekat 2 jam aku kat page yang same je.xbley fokus,otak melayang,xbley fikir,tade mood..ntah..rase yang bercampur baur.time break member tanye pehal ngan aku.dari td diorg usha je aku tapi x berani nak tegor sebab muke aku tegang sgt.aku tanye balek.."owh eh?xperasan pon",sambil senyum kat diorg.tapi diorang kate senyum aku plastik..fine..

habes prep aku balik dorm then teros capai handphone niat nak kol akak tersayang,Along.aku jarang kol die sebab selalunye pape hal ktorg msg je.ye la duit top up masing2 kene tanggung sendiri so kene la jimat sket.tapi tibe2 rase rindu plak nak borak ngan Along hari ni maka dgn kredit yang xseberape tu aku pon kol die.aishh..pelik btol mane die pegi.selalunye hari sabtu camni kalo kuar pon mesti die bwk hp.dah banyak kali kol xdpt gak aku pon bawak2 la tido.ptg sket la kol balek.xbley lelap pon senanye tapi pakse jugak mate pejam..

tgh aku tido2 ayam tuh lam kol 12pm lbey2 cam tula tetibe member aku datang btaw abang aku datang.die tggu kat bawah..aik????pelik jugak aku..sejak bile aku ade abang?parents aku xpenah btaw pon.maka dengan berbaju kurung prep td aku teros capai tudung then turun bawah.lorgh..ni ayah aku la bijak..bukannye abang..ha ni yang buat aku pk pelik2 ni.ayah aku xpenah datang mengejut camni.sorg2 plak tuh.sempat ag aku tanye mane mak.tp ayah xjwb.ni wat aku lg susah ati.dah la dtg tibe2,sorang2,pkai baju keje..jap3..tu yang merah2 kat baju ayh tu ape..jgn ckp tu darah..OMG tolongla aku tanak dgr ape2 brite buruk.."jom ikot ayah balik,"ajak ayah smbil tangan die da pgang tgn aku..aku yang blur2 tanye lg nape ni?ayah dtg ngan sape?kalo nk balik kene btaw warden dulu.."ha pegi btaw warden cpt",ayah suruh tp stil x btaw aku pehal senanye.aku yang mmg da xthn nak tau tertinggi suara sket kat ayah.."ayah cakap la nape!!."Along accident"..Ya Allah..aku tergamam sekejap b4 aku berlari2 naik amek wallet then tros ke blk warden.member2 tanye aku abaikan je...

sampe kat kete pakteh dah tunggu,die yang drive.tutup je pintu kereta ak dah xdpt tahan lg dah.air mate aku melimpah ruah.ayah suruh sabar n doa byk2.aku nampak mate ayh merah n bekelip2 tahan nanges.sambil teresak2 aku tanye Along teruk ke.ayah xjwb tp suruh doa je banyak2.ni yg wat aku lg tabley thn.ayah kate Along kat hospital Ipoh.lg laju airmate aku kuar.selalunye kalo hospital gerik tabley handle bru hantar g sane.means da teruk..nak pegi ipoh plak bley salah jln kene pusing balek dengan jalan jam lg.argghhh..rase mcm nak jerit kat sume orang..TEPILA EMERGENCY NI!!!!!!!!!!..sepupu kol sambil nanges2 tanye Along camne.mane la aku tau sampe pon belom..dkt nak smpe 2 pakcik plak kol tanye da tgk Along ke blom..suare pkcik sayu.1st time aku dgr..kol 2lbey sampe sane b4 kuar kete aku kesat sume air mate.kalo boleh aku tanak nanges dpn mak.ak nak jd kuat.aku nak support mak..

sampe kat ICU aku teros cr mak.mak nampak aku teros pelok,nanges2 n tanye nape lambat sangat..Along dah xde..lg skali aku tergamam smpe telupe nak balas pelukan mak..sesungguhnye memang aku langsung xkuat.airmate laju je kuar.maybe ni la sbbnye ak rase xsdp ati."kol 1 lbey td die habes.mak nak talipon kamu tp xigt nombor.mak igt nombor umah pah je.2 pon mak xdgr org sane ckp ape"..tambah mak perlahan.Ya Allah..dekat 1 jam dah Along pegi n mak dok ctu hadapi sorg2..ayah still cube tahan airmate even mate dah merah.aku masuk tgk arwah Along sekejap.mate along lebam tp muke die bersih.mak btaw doktor kate Along meninggal sebab leher die patah n otak die dah bengkak.maybe sbb gegaran kuat sgt.aku cium dahi arwah...sejuk sangat..airmate aku mengalir lagi.xsanggup aku tengok arwah lame2 teros je aku kuar n airmate aku still x berenti.proses nak bwk balik jenazah punye la lame..lepas maghrib baru selesai mandi,kapan,semayang sume siap.sepanjang2 menunggu tu airmate aku xpenah kering.betape lemahnye aku time tu.2 van jenazah sampe.yg 1 lg tu nak anta jenazah org laen pegi kulim.time ni nasib baek xtertukar jenazah.kalo x pepasal je arwah akak aku lepas ke kulim n aku bwk balek jenazah mak org lain.dalam van mak bace yassin.aku ngan ayah bezikir je byk2.n wat pertama kalinye aku tgk airmate ayah mengalir deras..cepat2 aku tenangkan ayah..

sampai kat umah aku tgk ramai sgt orang.dah mcm kenduri pon ade.orang2 masjid,sedare mare,kawan2 sume da tggu..ikatan kat kepala jenazah dibuka n sedare mare sume dtg dkt nak tgk wat kali terakhir.sorang demi sorang hadiahkan kucupan kat dahi arwah termasukla aku.aku perasan aku xlagi menangis.dah kering airmate barangkali tp dada aku masih sebak sampaila arwah siap disembahyangkan sekali lagi dan dikebumikan.ramai yang ikot sampe ke kubur tp aku x ambik port sgt sbb mate aku xpenah lepas dr pusara Along.n bile talkin dibacekan skali lg kolam maya aku pecah membasahi pipiku dengan airmata kepiluan penuh sayu..malamnye aku xbley tdo.setiap kali wajah arwah melintas kat fikiran air mate macam disuruh2 je.sampe la ke pg..

skarang,dah dkt 4 taun da arwah Along pegi.n aku jd selemah2 manusia bile tekenangkan die.bukan aku xtrime takdir cume aku terlalu rindukan satu2 nye kakak yang pernah aku ade.aku terlalu teringin nak luangkan mase dgn die sbb sejak aku msk skolah asrama kitorg jrg sgt jumpe.yang pasti hati aku sebak kembali bile terkenangkan mesej terakhir aku dan arwah 2 hr b4 ak hilang die wat selame-lamenye..

Along: adik nt SPM wat leklok tau.seni tu msti A1.jgn mlukan alg..(ni 1st n last die pggl aku 'adik'.die xpenah pggl aku cmni)

Aku: baek puan..hahaha..seni je ke..bio bley la fail an3..hehe

Along: ceiss..bg A sume la..bru teragkt sket mk ngn ayh..haha..kalo adik dpt byk A nt alg blikn kamera digital..da lame nak an..*wink2*

Aku: eleh ckp berapi..kang ak pulun sume A kang bru klam kabut nk korek duet..eh jap3.ni pe yg tetibe alg adik plak ni?hg ngigau eh..aha

Along: saje la nk manje ngn adik.hihi..wat spm tol2 bg msk u tau.mk ngn ayh nk sgt tgk ank deme msk u.adik je la tggl.alg da tade da..

Aku: eleh tade nk g mane.lps stpm bley msk u gak pe..wek2..sile jgn lpskn tggungjawab anda..

Along: alg tanak smbg blaja da.nk keje plak.otak da tabley nk folo la..alg da keje bru la bley bli kamera..hihi..tade la ssh sgt parents nk tggung 2 org skali blaja

Aku: mk ngn ayh tau?deme xckp pape?nyesal nt.dlu keje kt penang xnmpk pon wet gji.pkai wet mk ag ade r..lalala..

Along: ckp kt mak da.ala 2 dlu.ni alg keje tol2 la pkai sjl spm ke stp ke..

Aku: ske ati la.jgn wat mnde plik2 smpe nyshkn or mlukan parents da..hehe..alg org nk tdo.ngntok.ngeee..

Along: k.g la tdo.gud luck spm tau dik.igt psn alg.jg dri n jg mk ngn ayh lek lok.jgn iso.alg xkan susahkan sesape da lpas ni...

kalo igt blek conversation ni mmg pilu.1st n last arwah pggl aku 'adik'..n ayt last die mmg btol2 last...


really100x miss u sis

Shakilla Binti Johari
01011988-11112006
Al-Fatihah
"Ya Allah,ampunilah dosanya, kasihani dan sejahteralah dia,maafkan kesalahannya,muliakanlah kedatangannya,lapangkanlah kuburnya,terimalah kebaikannya,hapuskanlah kesalahannya dengan rahmatmu wahai Tuhan Yang Maha Pengasih."-Amin-


8 comments:

farahin khairi said...

peh, mngs aku bace.. aishh +_+

sharamli said...

alfatihah..
ari kuat..ari kuat..ari kuat..

:)

AdlieMusa said...

aku xtau nak comment ape..
tediam gak aku bace td..
rilek wehh.. ko kuat neh.. =)

Adi said...

thanx guys..yup3..aku kuat...aku kuat...aku kuat...insyaAllah..

adnesslisa said...

ari sgt sedih baca citer ni..i cant stop crying..aku harap ALLAH SWT beri kekuatan kat kita berdua tuk hadapinya n semoga roh mereka dicucuri rahmat dan dtempatkan dikalangan org2 yg beriman

Adi said...

yup3..sesame kite doa eh lisa...

.waniey jamaludin. said...

alfatihah~
sory maen bace je...

Adi said...

waniey..no need sorry..blog ditulis mmg utk dibace..=)