Sunday, August 15, 2010

Mungkin mengarut..

Entry ni saje je nak cakap pasal hantu..ngeeeeeee...takot ah tu..lek lu....

Dulu mase kecik2 aku penakut gile.kalo gelap sket pown da gelabah.kalo malam2 rase nak kencing kejut Along kat sebelah.sambil tuh mate pejam rapat lg sampai la Along bukak lampu.kalo Along malas nak bangun aku jerit ah kuat2 panggil mak..haha..tengok cite hantu??harapan ah..jangan ajak aku.alamatnye seminggu la aku trauma.nak g memane pon kene ade org teman.even nak g angkat wudhuk kat blek air pon ajak Along.pastu mule la Along membebel.ape aku kesah die nak bebel.lagi die bebel lagi aku suke.at least aku tau aku x sorang2..Along pon da naik rimas kot dengan aku yg penakot sgt nih. "hish hang ni penakot sgt pasai pa.tok soh jadi adik aku ah nak takot2,"wuwuwu..tersentuh ati aku lalu menangis..okeh tutup cite...

Berbalik ke cite antu..Bile bulan puase je aku tetibe jadi berani.sebabnye mak kate setan, iblis n antu sume kene ikat...hahaha maka akulah yang berkuasa..kah3..elok takbir raye je dah kecut balek.hesh apesal la puase sebulan je..budak2 punye pemikiran..tapi kan aku pown pelik jugak la.bile musim durian, dengar je bunyi luruh even da tgh2 malam laju je aku capai torchlight g suluh.berani gak aku ni sebenar nye an3..haha

Tapi skrg aku da besar..da matang n da tau fikir.takot still ade.aku manusia biase kot..tp pepandai ah control..mental kene kuat bro..

cume tadi aku tibe2 tefikir..mase budak2 dulu bile mak kate hantu kene ikat aku slalu bayangkan "diorang" kene ikat kat pokok2,tiang2.time tu tade bende laen yg aku fikir sebab bile dah kene ikat diorang tabley kacau kite an3.Tapi kan...cube bayangkan..kalo la btol2 hantu2 sume kene ikat kat tiang2 n pokok2..sepanjang jalan korang balek kolej korang jumpe tiang dengan pokok kan3..even hantu tu xkacau tapi kalo da nampak sepanjang jln agak2 korang seram x??kiri kanan pon ade pokok ngan tiang..sume pon tgh tejegil je usha korg..nak dekat da kene ikat..agak2 meremang tak bulu roma..

okeh aku sebenarnye senang membayangkan ape yang aku fikir..n aku tefikir mnde ni time aku drive sorang2 on the way balek kolej...haha sengal juge....


**aku xwat entri base inggeris..sebulan ni mungkin banyak entri pakai base aku sendiri..sempene bulan puase..keh3..tade kene mngene**

3 comments:

ajim said...

ok.mmg mngarut.

farahin khairi said...

haha. bahasa jiwa bangsa. ^^

Adi said...

ajim: haha..mengarut eh..try ah nt mlm2 balek kolej tgk kiri kanan smbil bayangkan..keh3..

farahin: pergh..gila baku awak punya komen..haha