Monday, August 23, 2010

Cite sedey slalunye happy ending kan?

4.00 am aku da bgn.Niat ati nak besahur,apela nasib makanan tade.Makan choki2 sebatang, minum air sket then trus amek nota management.Wat pe?Kate ade test..Study la..xkan wat masak lemak lak nota tuh.Banyak ag nak kene study neyh.Tapi..tetido la plak..6 lbey bru tejage balek nak subuh then sambung study.Rajin kan aku..wiwiwi..naseb klas ade gap lame..smpat gak la aku study sket2.

3.00 pm masuk klas management,lecturer da ade siap pegang ketas soklan.Pergh..ak tataw ape yg aku bace.Cam bese ah study last menet.Kene menghafal plak tuh.Bace 10 ayat,suku ayat je yg ingat.Tapi aku usaha gak menenangkan diri sambil terus mengarut mencipta jawapan.Agar segala karutan aku tuh mendapat tempat dihati lecture..amin~~

5.30 pm aku gerak g bazar beli kuih 3 ketol then lajak g amek duet.Nak g repair lampu kete.G sorang2 je sbb kalo bley tanak la nyusahkan org len.Kat bazar jumpe lak member forecast yg ngah amek master.Sangat cemburu jiwa ini..baru 20 taun da amek master.aku 22 taun insyaAllah bru nak grad ijazah.tutup ah cite tuh.Sampe bengkel kete die suh dtg gelap sket sbb nak adjust lampu cerah2 mane nmpak.Ok..aku pown ingat nak g lepak mane2 dlu ah nt pas buke pose bru g sane smule.

G lepak kat Giant nak cari barang sket.Pehal la aku g Giant an?padehal aku g bengkel kat taman u je.g je la jusco kan dkt sket.bukan tade pown mende yg aku nak kat jusco tuh..haha..sebenanye mmg aku nak g jusco tapi kat traffic light tuh aku telupe nak masuk kanan.aku g tros make smpe la ke Giant.Mule2 aku pown pelik napela jusco yg aku jumpe ni tade mesin tiket parking..haha..nak dijadikan cite on the way tuh ade org langgar kete aku.pecah lampu signal.besabar je la ye..so skang ni selain lampu dpn n lampu brek brtmbh la lg stu lmpu yg ak kene repair/ganti.

Pegi bengkel semule bro tadi da pelik."aik..tadi xpecah pown lampu signal ni??""owh..tu saje je pecahkan tu bro.bawak duet banyak sgt tataw nak buat ape tu yg g pecahkan lampu tuh"...okeh aku tipu..aku xckp pown centu..aku senyum je..ngeee..Bengkel nih tutup kol 8.Kirenye time aku dtg ni mmg da nak tutup la.Maka habesla sume mekanik die mengerumuni kete aku..hekeleh..btul lampu je padehal.xpayah ah wat mcm enjin tebalek.lampu signal da tukar,bulb pown da tuka and lmpu pown da adjust maka setel la duet aku..encik mara tlg masukkan duet cpt2 sket bley..ketiadaan duet boley mmbawe kepade kemurungan..

Sesungguhnye hr ni rase mcm ape aku buat serba xkena..Tapi xpe.at least aku dapat gembire kan kwn2 aku ngan belikan diorang aiskrim..Mak kate kalo kite susah ati xsemestinye kite kene tarik org sekeliling kite utk bersusah ati same cam kite. Buatla diorg gembire, insyaAllah kite pown akan happy..wiwiwi..tapi skang aku yang happy ini kene makan ubat dan tido dulu.Makan aiskrim n coklat banyak sangat maka migrain pown seronok menyerang..Semoga esok lebey baek...=)

3 comments:

farahin khairi said...

hah! kn aku kate jgn makan askemmmm. aihhhh. *caring gile neh! :P

Adi said...

ko tade kate jgn mkn eskrem pown...ko kate ko nak eskrem aku...boooooo..tipuuuuu

farahin khairi said...

hahahaha. aku caring cara aku sendiri aa.. :P