Thursday, September 2, 2010

ehh..awak....

Lokasi: Bus stand kolej...
Masa: 11.40am

Situasi:

Seorang gadis baek lagi cool baru sampai ke bus stand.Tujuan, nak tunggu bus la...nak pegi klas. Kelihatan seorang manusia lain juga sedang menunggu bus di tempat yang sama.Gadis baek tadi melabohkan bontot seraye melemparkan senyuman manis kepada manusia disitu.Manusia membalas senyuman sambil tersipu2.Si gadis meninjau2 mencari kelibat bus..(konon je la)..almaklumla dah lame xnaek bus.

Sesekali matanya terjeling ke arah manusia tadi yang masih tersenyum2 tersipu2.."apekeheynye weh..jatuh ati ngan aku ke hape..senget senyum2 sorang2".ngomel si gadis dalam hati sucinya.Bus pon da sampai..lantak ko la nak senyum2 ko punye hal.fikir si gadis sambil bangun dan melangkah ke arah bus.Tiba2 manusia tadi menghampirinya lantas menyentuh tangannya................

Manusia: awak....
Gadis: ye..saye...
Manusia: awak salah pakai kasut..hikhikhik..

ujar manusia tersebut sambil mengacungkan jari telunjuknya ke kaki si gadis.bibirnya terus mengukir senyum2 kambing...


Owh..pasal ni rupenye makhluk sebutir ni dok sebok senyum2 dari tadi.Si gadis turut tersenyum lantas menjawab..

Gadis: eh taklah..memang macam ni..
Manusia: owh ye ke...(nada memperli xcaye sambil terus senyum)..eh jom2 lintas...*buat2 tukar topik konon..

Ngek2..memang slipa aku style kale lain2 la...bukan salah pakai..jauh skali slipa curik..

Zaman skrg ni orang kate tade salah dalam berfesyen asalkan ko x go beyond norma manusia sudey..slipa sebelah lain mcm aku punye ni pon ade jual merate2..merate2 gak org pakai.yg ko nak pelik pehal..kalau dulu orang pakai baju berlapis2 orang tue2 kate buat membazir baju je..tapi skrg tuh la fesyen yg hot..kalo da pakai 3 4 lapis mau x hot..haha..Tapi mungkin si manusia itu berniat baek.mane tau aku betol2 salah pakai kan nanti malu orang ramai2 tangok..haha..

** lepas ni kalo orang tegur pakai stoking sebelah laen ke..kasut laen2 ke..ckp la mmg mcm tuh..tade la malu sgt even korang memang da salah pakai..haha..tp kalo g pakai sebelah but sebelah slipa memang kene hantuk kat dinding la kalo still nak kate mmg mcm tuh..tu da mcm fesyen kasut rembat..ngek2..

6 comments:

farahin khairi said...

bahahahaha. smart gk nk tegur2 an. :P

najmuddin said...

hahaa..ak ingt ak sorg je yg tegor pasal slipa ko 2...upenye ade lg minah senget yg tegor..hahhaahenes

Adi said...

farahin: aku ase minah tu mesti ingat aku tgh cover malu..hahaha

mudin: ramai da org tego tp minah ni la yg plg tabley blah..haha..kalo minah tuh senget ko pown senget gak ah sbb ko pown tego..wiwiwi

farahin khairi said...

mula2 aku igt laki weh. siap pgg tgn lagi neh! walllah!! haahahaha

ajim said...

pesen ko lom leh d'trima pkai oleh org rmai.usehe lg smpai org rmai folow.slamat b'jaye..

Adi said...

farahin: kalo laki pegang tgn aku pehal..nak kene pelangkung...haha..

ajim: owh mane mungkin aku yg salah..die yg xmgikuti prkembangan fesyen nih..haha..aku tanak org folo..aku ske style limited edition..keh3..