Friday, September 3, 2010

Kolej lame, Kolej baru

Cuti da start..masing2 pon beransur balek kampung mengosongkan u.Aku macam biase la, susah sket aku nak jadi org first balek kampung.Maklumla umah jaoh, selalu amek tiket malam.Cuti raye kali ni plak beli tiket lambat so lambat la balek.

Time2 camni tetibe terfikir..Kan bagus kalo aku tak tukar kolej.Stay je kat kolej lame.Tade la aku daif sangat mcm skrg ni.Bukak pose makan biskut cecah air mineral.Tu pon ihsan rumet aku yang dah pon balek.Dok sorang2 mengadap laptop yang mengalunkan lagu raye sambil menikmati megi yang tade la nikmat mane pon sebenanye.Sadis betol.Agak2 boley masuk rancangan bersamamu dah kot..haha..mau meleleh air mate mak aku kalo tau anak die mcm ni..

Bukan ape.Aku ni memang slalu xbalek time cuti plus kalo aku balek pon lambat dari org laen.So dah biase tertinggal sorang2 ni.Tapi kalo kat kolej lame dulu tade la merana sangat nak cari makanan.Sebab kat sane ramai family foreigner so cafe lambat sket tutup plus ade kedai runcit 24 jam.Kalo aku lapo tgh2 mlm or kol 2 3 pagi pon berani lagi g jln kaki sorg2 cari mkn.Sure2 ade hasil.Time2 camtu biasenye suasane hidup lagi dengan dak2 laki maen futsal.Tade la ketar sgt lutut jalan sorg2 pon.Ni kalo kat cni ko cube buat meroyan g jalan kaki sorang2 g cafe time2 cam tu..Mau tegak bediri sume bulu2..Dah la tade satu kedai pon yg bukak.

Kat kolej lame kalo tade duet kat tgn xpyh riso sgt.mesin atm tak jaoh pon nak g jln kaki.Penah jugak la kat sane aku tahan mkn biskut gule je utk 2 hari tade duet punye pasal.Tapi tu pasal masalah laen..so laen cite.kat cni ko mmg kene slalu check wallet.kalo x pepasal je kene tebal muke pinjam duet org laen dulu.Kalo ko ade transport laen cite ah.

Sume mende pon nak jaoh.Kalo tade transport nak jalan kaki pegi library or klas pon seksa.Kat kolej lame nak g memane tak kisah sgt pon jalan kaki sebab tade la jaoh sgt.Habis2 ko bosan dok sorg2 keluar pegi Taman U teksi baru bape hengget je.Kalo nak nek bus g JB pon tak jaoh mane bus stand nye..Ni hambek ko..hari ni saje habes 20 lbey hengget aku byr tambang teksi je nak setel urusan kete punye pasal.Dengan bayar deposit lagi..Pergh...mengalir air mate nak kuar duet.

Ni la die kalo kolej pompuan saje.Sunyi kot.Aku tak minat sket suasane sunyi2 or org wat hal seniri2 ni.Trase mcm duduk kat hotel.Jiran sebelah pon xkenal sape.Kalo kolej campur at least tgh2 malam boley dengar lagi suare org jerit2 maen futsal.Meriah la sket.Kalo bulan pose pagi2 bley dengar orang preng2 moto nak g besahur.Kalo hari last2 nak balek cuti raye dah tu ade je yang horn2 saje wat bising ajak g besahur.Maybe certain org xsuke suasane bising2 camtu.Tapi aku xkesah.Baru la terase aku hidup dikalangan manusia.Pose taun ni boley kire ngan jari bape kali je aku bangun sahur.Lepas tuh habes2 pon teguk air sket xpown hanyut teros.

Padan la muke ko.Sape suh gatal sgt nak tukar kolej..Konon2 nak dok dekat2 ngan budak klas.last2 same je.kalo ade keje group dak laki wat group antara diorg jugak.alasan, malas nak keluar blok buat discussion.Kalo sesame diorg pakai boxer je pon da bley buat discussion..Tapi tapela.sebab kalo apply kolej lame belum tentu sume budak pompuan dapat kuota kan.Kang kalo tepisah budak pompuan yang 7 ketol je ni lagi seksa nak buat keje.

Haishhh...ni la die.Kalo da biase hidup senang.Baru susah sket da nak merungut..apada..Manusia2..



***time setelkan hal kete ade kisah sket ngan brader dalam teksi tuh.hahaha..Nanti la kalo aku rajin aku wat entry baru pasal tuh..

2 comments:

i.k.o said...

kt kp sllu lam k0l 4.30 pg sure ade s0re dak laki jerit "bgn2 sah0 sah0oo!"
nk jew ak simbah air dr ats.haih -__-"

Adi said...

iko: haha..kan2..tapi at least terbuke la gak ati nak besahur bile da tejage gitu..